1
巧妙なサイ戦士
レベル3/地属性/悪魔族/ATK 1400/DEF 900/
“Fiendish Rhino Warrior”の②の効果は1ターンに1度しか使用できない。
①:このカード以外のフィールドの自分のコントロールしている悪魔族モンスターは戦闘、または効果で破壊されない。
②:このカードが墓地へ送られた時に発動できる。
デッキから“Fiendish Rhino Warrior”以外の悪魔族モンスターを1枚墓地へ送る。


Fiendish Rhino Warrior (마주사이의 전사)
Earth Fiend / Effect
LV3 1400/900
You can only use the (2) effect of “Fiendish Rhino Warrior” once per turn. (1) Other Fiend-Type monsters you control cannot be destroyed by battle or card effects.
(2) If this card is sent to the Graveyard: You can send 1 Fiend-Type monster from your Deck to the Graveyard, except “Fiendish Rhino Warrior”.
 

2
キューブン
レベル4/光属性/雷族/ATK 600/ DEF 1900/
①:1ターンに1度、6面ダイスを振ることができる。
このカードが表側表示で存在する限り互いのプレイヤーはダイスの目と同じレベルを持つモンスターを召喚、特殊召喚できない。


 Cuben(큐분)
Light Thunder / Effect
LV4 600/1900
(1) Once per turn, you can roll a six-sided die. While this card is face-up on the field, neither player can Normal or Special Summon monsters with the same Level as the die result.



3
にんじんにんげん
レベル4/闇属性/植物族/ATK 1900/DEF 0/
“Carrot Human” の効果は1ターンに1度しか使用できない。
①:このカードが墓地へ送られた時、自分の手札、またはフィールドの表側表示植物族モンスターを墓地へ送り発動できる。
このカードを墓地から特殊召喚する。


Carrot Human(당근인)
Dark Plant / Effect
LV4 1900/0
You can only use the effect of “Carrot Human” once per turn. (1) If this card is in your Graveyard: You can send 1 face-up Plant-Type monster you control or have in your hand to the Graveyard; Special Summon this card from your Graveyard.


4
旧支配者 ハスター
レベル4/風属性/爬虫類族/シンクロ/ATK 2300/DEF 1000/
チューナー+チューナー以外のモンスター1体以上
①:このカードがモンスターゾーンから墓地へ送られた時、相手フィールドの表側表示モンスター1体を選択して発動できる。
対象のモンスターに墓地からこのカードを装備する
この効果で装備されたモンスターは攻撃できず、効果は無効化される。
②:このカードの効果で装備されたこのカードがフィールドから離れた場合に発動する。
自分は装備されていた相手モンスターのコントロールを得る。


Great Old One Hastur(고신 하스톨)
Wind Reptile / Synchro / Effect
LV4 2300/1000
1 Tuner + 1 or more non-Tuner monsters
(1) If this card is sent from the Monster Zone to the Graveyard: You can target 1 face-up monster your opponent controls; equip this card from your Graveyard to that target. While equipped by this effect, that monster cannot attack, and its effects are negated.
(2) If this card is equipped to a monster by its own effect and leaves the field: Take control of that opponent’s monster this card was equipped to.


5
ロケットハンド
トラップカード
「ロケットハンド」1ターンに1度しか使用できない。(①②どっちかのみ?)
①:自分フィールドの攻撃力800以上の攻撃表示モンスターを対象として発動する。
このカードを装備して攻撃力800アップする。
②:装備されたこのカードを墓地へ送り、フィールドで表側表示のカード1枚を対象として発動できる。
そのカードを破壊して、装備していたモンスターの攻撃力を0にする
そのモンスターは表示形式を変更できない。


Rocket Hand(로켓핸드)
Trap Normal
You can only use 1 “Rocket Hand” effect per turn, and only once that turn. (1) Target 1 Attack Position monster with 800 or more ATK you control; equip this card to that target. It gains 800 ATK.
(2) You can send this equip card to the Graveyard, then target 1 face-up card on the field; destroy it. Then, the ATK of the monster this card was equipped to becomes 0, also it cannot change its battle Position.
 
http://ygorganization.com/korean-ocg-sece-kr-wps/


いつものことながら和訳がおかしいかもしれませんがww
【駿河屋】遊戯王アーク・ファイブ オフィシャルカードゲーム クロスオーバー・ソウルズ